انسان ايرانی|Homopersicus
رخدادها

سقوط 10 پله ای نیکوکاری در ایران

ایرانی هامثل گذشته نیکوکار نیستند. این را رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران می گوید: متأسفانه در سال‌های اخیر رتبه ایران در حوزه نیکوکاری نزول پیدا کرده و کشور ما در بین ۱۵۳ کشور رتبه ۹۱ را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه دانشور در نشست علمی کاربرد «مسئولیت‌پذیری اجتماعی در حوزه مدیریت شهری» که با حضور راجش تیواری رئیس مرکز مسئولیت اجتماعی شرکتی و مشاور نخست‌وزیر هند برگزار شد، می گوید: کار کردن در حوزه اجتماعی نیاز به اعتبارات ندارد و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب در این حوزه اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تأکید می کند: شاخص‌های نیکوکاری در دنیا هر ساله ارزیابی می‌شود به طوری که کشور ما در بین 153 کشور رتبه 91 را دارد به طوری که سال گذشته نیز 10 پله در بخش نیکوکاری سقوط کرده است.

 وی اظهار امیدواری می کند: مجلس شورای اسلامی قوانین و قواعدی را برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم کند تا این شرکت‌ها تشویق شوند در بخش مسئولیت‌پذیری اجتماعی گام بردارند.

 احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست می گوید: براساس آمارها، رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن این است که در گذشته مسئولیت پذیری اجتماعی در شهر بوده است.

اودر ادامه با اشاره به اینکه اگر چه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری وسیعی در بخش‌های مختلف از جمله مترو، ساختن پل و توسعه فضای سبز شده است، می گوید: اما نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که رضایت شهروندان از زندگی کاهش پیدا کرده است که یکی از دلایل آن مسئولیت پذیری اجتماعی است.

 رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه می دهد: شهرداری، دولت و مجلس می‌تواند در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

 او نیز با بیان این که متاسفانه در سال‌های اخیر رتبه ایران در بخش نیکوکاری نزول کرده است می گوید: این در حالیست که ما در این زمینه فقط شعار داده‌ایم ولی نتیجه چیز دیگری است ضمن اینکه مردم و تاریخ ما ظرفیت بالقوه‌ای را در نیکوکاری دارند که می‌توان از این ظرفیت و پتانسیل به نحو مطلوب استفاده کرد.


مطالب مرتبط

«زنان»، شگفتی سازان فوتسال ایران

انسان ایرانی
۱۳۹۲-۰۴-۱۳

ایران از منظر نظرسنجی‌های عمومی

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۱۲-۲۴

خشونت از کابل تا غزه

انسان ایرانی
۱۴۰۰-۰۲-۲۵
خروج از نسخه موبایل