انسان ايرانی|Homopersicus
رخدادها

صدرنشینی تهران با ۹۰ طلاق در روز

بر اساس آمار مرکز ثبت احوال ایران، در ۱۰ ماه نخست سال ۱۳۹۱ به طور متوسط روزانه ۳۸۱ زوج از هم جدا شده‌اند، یعنی هر ساعت ۱۶ زوج در ایران از یکدیگر طلاق می‌گیرند.

تهران با ۹۰ طلاق در هر روز بیشترین آمار طلاق در استان‌های ایران را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تعداد طلاق‌ها امسال نسبت به سال گذشته با رشدی ۶ درصدی همراه بوده است به طوری که در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰ هزار و ۸۴۱ طلاق در کشور به ثبت رسیده است.

محمدتقی حسن زاده، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های وزارت جوانان اعلام کرده که بیشترین درخواست‌های طلاق از سوی زنان ثبت شده است.

بر اساس گزارش سازمان ثبت احوال، مردان عمدتا در سن ۳۰ تا ۳۴ سال و زنان عمدتا در سنین ۲۵ تا ۲۹ طلاق گرفته‌اند. همچنین بر اساس این آمار، بیشترین طلاق‌ها در یک سال اول زندگی زوج‌ها رخ داده است.

ناتوانی جنسی از عمده‌ترین دلایل طلاق

مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته که ۶۰ درصد طلاق‌ها در مسائل جنسی ریشه دارد اما دو طرف به دلیل چارچوب‌های فرهنگی- اجتماعی «دلیل واقعی را بیان نمی‌کنند و بهانه های دیگر را پیش می‌کشند.»

این آسیب شناس همچنین اضافه کرد: «گسست روابط زناشویی به دلیل روابط فرا زناشویی ناشی از تضاد فرهنگی، اختلافات طبقاتی و عدم رعایت موازین اخلاقی یکی دیگر از عوامل طلاق در ایران است که طی چند سال اخیر تاثیر مهمی در جدایی زوجین داشته است.»

برخی از صاحب‌نظران نسبت به افزایش آمار طلاق در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند، محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است که «زلزله طلاق در جامعه در حال رخ دادن است.»


مطالب مرتبط

نمایندگان مجلس در کشورهای دیگر چقدر غیبت می‌کنند؟!

انسان ایرانی
۱۳۹۳-۰۸-۳۰

محکومیت تصمیم اسرائیل مبنی بر توسعه شهرک‌سازی‌هایش

انسان ایرانی
۱۳۹۵-۰۱-۰۱

آماری برای افتخار یا شرم!؟

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۱۰-۲۷
خروج از نسخه موبایل