پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، جدیدترین ساخته «اصغر فرهادی» رسما به بخش رقابتی جشنواره فیلم کن دعوت شد.

 به گزارش ایسنا، «تیری فرمائو»، رییس جشنواره فیلم کن در نشست خبری که ساعت 11:15 دقیقه به‌وقت پاریس برگزار شد، نامزدهای نخل طلای 2013 را با حضور کارگردان ایرانی برنده اسکار، اعلام کرد.

 فیلم «گذشته»، جدیدترین ساخته اصغر فرهادی که از مدت‌ها قبل به‌عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی کن بر سر زبان‌ها بود، در شصت‌وششمین دوره این فستیوال برای دریافت نخل طلا رقابت خواهد کرد.

 علاوه بر «برنیس بژو» (بازیگر نامزد اسکار و گلدن‌گلوب و برنده) و همچنین «طاهر رحیم» (برنده جایزه سزار)، بازیگران دیگری چون «علی مصفا»، «پائولین بورلت»، بازیگر بلژیکی فیلم معروف «زندگی صورتی»، «الیس آگویس»، «ژان جستین»،«سابرینا وازانی» و «بابک کریمی» در این فیلم، مقابل دوربین محمود کلاری رفته‌اند.

 در این فیلم (علی مصفا) پس از اختلاف طولانی با همسرش (برنیس بژو) وی را رها کرده و به ایران برمی‌گردد و همسرش با مردی فرانسوی (طاهر رحیم) آشنا می‌شود و آن مرد وارد زندگی‌اش می‌شود. در همین حال است که او به شوهرش در ایران نامه می‌نویسد و از او تقاضای طلاق می‌کند. مرد به فرانسه برمی‌گردد و فردی جدید را در خانه‌اش با دو بچه‌اش می‌بیند و داستان ادامه می‌یابد.

 ششمین ساخته اصغر فرهادی روز پانزدهم می (25 اردیبهشت) همزمان با آغاز جشنواره کن در فرانسه اکران خواهد شد.

استیون اسپیلبرگ (برنده جایزه اسکار) ریاست هیئت داوران جشنواره سینمایی کن این دوره را بر عهده خواهد داشت. هیئت داوران، جایزه نخل طلای کن را به بهترین فیلم این جشنواره که از ۱۵ تا ۲۶ ماه مه امسال برگزار خواهد شد، اهدا خواهند کرد.