انسان ايرانی|Homopersicus
رخدادها

نامه ۱۶۰ استاد دانشگاه به رییس جمهوری در خصوص تغییر سرفصل دروس علوم سیاسی

 ۱۶۰ استاد دانشگاه در نامه ای به روحانی رییس جمهوری خواستار بازنگری نسبت به فرایند تدوین و تصویب سر فصل‌ها و عناوین رشته علوم سیاسی شدند.

به گزارش «فصل اعتدال» این نامه که هم اکنون ۱۶۰ استاد آنرا امضا کرده‌اند با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع دانشگاهیان نوشته شده و تعداد امضاهای آن در حال افزایش است. این تعداد امضا بیانگر وحدت نظر دنشگاه به ویژه اساتید رشته علوم سیاسی در اینباره است و بیانگر نگاه عمومی دانشگاه به ضرورت‌های این بازبینی است.

متن کامل نامه و نام اساتید امضا کننده در پی می‌آید.

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس جمهور و رییس محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

سلام علیکم

احتراماً؛ سخنان جنابعالی در آیین تجلیل از اعضای نمونه هیات علمی دانشگاه‌های کشور باعث خشنودی اساتید و اصحاب دانش سیاست در کشور گردید. این سخنان همسو با دیدگاه‌ها و بیان مکنونات قلبی ما نیز بود. از این رو امیدواریم با عنایت ویژه و دستور جنابعالی مشکلات و نواقص موجود در بازبینی و اصلاح عناوین و سرفصل‌های رشته علوم سیاسی برطرف گردد. جنابعالی در این سخنرانی با اشاره به پیچیدگی‌های دنیای امروز، ضمن توجه به عقلانیت و اعتدال، بر دوری از افراط و تفریط و تحجر تاکید ورزیدید و مشارکت اساتید دانشگاه‌ها را در کارآمدی، بومی، اسلامی و کاربردی سازی، تعمیق و افزایش ظرفیت‌های پرسشگری، پژوهشگری و پاسخگویی به مطالبات جامعه در همه علوم و از جمله علوم انسانی خواستار شدید.

ما اعضای هیأت علمی و مدرسان علوم سیاسی دانشگاه‌های کشور با تأکید برضرورت بازبینی و اصلاح عناوین و سرفصل‌های رشته علوم سیاسی مطابق اصول و بنیان‌های یاد شده، اعلام می‌داریم آنچه به نام اصلاح عناوین و سرفصل‌های رشته علوم سیاسی تاکنون انجام شده با کمترین مشارکت و تأیید اعضای هیأت علمی گروه‌های علوم سیاسی و نهادهای مرجع و معتبر علمی حوزه علم سیاست بوده و از آسیب‌ها، تنگناها، نواقص و خلاء های جدی برخوردار است؛ به نحوی که چشم انداز اجرای آن وارد نمودن آسیب‌های جبران‌ناپذیر بر رشته علوم سیاسی خواهد بود. لذا از جنابعالی به‌عنوان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا داریم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا با توقف موقت یک‌سالهٔ اجرای آن، زمینهٔ مشارکت گروه‌های علوم سیاسی دانشگاه‌ها و مراجع معتبر علمی این حوزه در امر بازنگری عناوین و سرفصل‌های دروس رشتهٔ علوم سیاسی فراهم گردد. اقدام عاجل موجب امتنان است.

اسامی ۱۶۰ استاد و مدرس علوم سیاسی از دانشگاه‌های مختلف کشور


مطالب مرتبط

یک دریغ دیگر: درگذشت مرتضی ثاقب‌فر

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۱۰-۱۳

آلودگی هوا هر سال مرگ 5 هزار تهرانی را رقم می‌زند

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۰۸-۰۸

نتایج معتبرترین رتبه بندی دانشگاه‌ها در سال 2014

انسان ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۳۱
خروج از نسخه موبایل