انسان ايرانی|Homopersicus
رخدادها

جنایت جنگی در غزه

ناوی پیلای: اقدامات اسرائیل در غزه را می‌توان جنایت جنگی دانست.

همزمان با تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس، ناوی پیلای در نشست اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفته است تخریب خانه‌ها و کشتن فلسطینیان این نگرانی جدی را به وجود می‌آورد که اسرائیل از زور بیش از حدی علیه فلسطینیان استفاده می‌کند.

او گفته است: “بی‌توجهی به قواعد بشردوستانه بین‌المللی و حق حیات به شکل بهت‌آوری واضح است. این احتمال قویاً وجود دارد که قوانین بین‌المللی به ترتیبی نقض شده باشد که بتوان آن را جنایت جنگی دانست.”

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، در عین محکوم کردن حملات راکتی حماس گفته است که حملات اسرائیل به نوار غزه را می‌توان “جنایت جنگی” تعبیر کرد.

۱۲ سازمان حقوق بشری، از جمله عفو بین‌الملل و پزشکان بدون مرز، با هشدار درباره وضعیت فلسطینیان از وزیر دفاع اسرائیل خواسته‌اند که هر چه زودتر به اقدامات خصمانه و محدودیت‌های وضع‌شده علیه نوار غزه پایان دهد.

مطابق آمار رسمی حملات اسرائیل به نوار غزه در حدود دو هفته اخیر ۶۴۹ کشته بر جای گذاشته است که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند. بیش از ۱۰۰ کودک فلسطینی نیز در میان قربانیان است.

در مقابل، شبه نظامیان حماس ۲۹ سرباز اسرائیلی را پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل کشته‌اند. همچنین دو شهروند اسرائیلی غیرنظامی در حملات راکتی کشته شده‌اند.

بنا به اعلام سازمان ملل نزدیک به ۱۲۰ هزار فلسطینی در روزهای اخیر از خانه‌های خود آواره شده‌اند.


مطالب مرتبط

هشت هزار امامزاده بدون سند و شجره‌نامه!

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۰۹-۲۸

رتبه ۱۹ برای مصرف کنندگان الکل در ایران

انسان ایرانی
۱۳۹۳-۱۰-۰۲

مقایسه مصرف سوخت در ایران و کشورهای توسعه یافته

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۰۷-۲۴
خروج از نسخه موبایل