انسان ايرانی|Homopersicus
رخدادها

وجود یک میلیون و 700 هزار سالمند زیر خط فقر

رئیس دبیرخانه شورای عالی سالمندان گفت در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار سالمند فقیر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و 200 هزار سالمند فقیر و معلول تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که همگی زیر خط فقر هستند.
حسین نحوی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وجود شش میلیون سالمند در کشور، گفت: حدود 15 هزار سالمند در مراکز وابسته به سازمان بهزیستی به‌صورت شبانه‌روزی نگه‌داری می‌شوند.

وی با تاکید براینکه 85 درصد سالمندان کشور همراه خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: علت کم بودن تعداد سالمندان در مراکز نگه‌داری سالمندان این است که در کشور ما خانواده‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سالمندانشان از آنها جدا شوند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی افزود: حدود 10 درصد سالمندان نیز تنها زندگی می‌کنند.

وی سیاست سازمان بهزیستی را اضافه کردن مراکز نگه‌داری روزانه سالمندان عنوان و اظهار کرد: 300 مرکز نگه‌داری سالمندان در کشور وجود دارد که تمامی آنها زیر نظر سازمان بهزیستی قرار دارند و از این تعداد 200 مرکز شبانه‌روزی و 100 مرکز نیز روزانه است.

نحوی نژاد با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی قصد دارد مراکز روزانه را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: درصددیم سالمند تنها از صبح تا ظهر در این مراکز حضور یابند و پس از آن نزد خانواده‌اش بازگردد.


مطالب مرتبط

نامه‌ی جیرانی به ناآگاهی شمقدری

انسان ایرانی
۱۳۹۲-۰۴-۲۵

هشت هزار امامزاده بدون سند و شجره‌نامه!

انسان ایرانی
۱۳۹۱-۰۹-۲۸

نتایج معتبرترین رتبه بندی دانشگاه‌ها در سال 2014

انسان ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۳۱
خروج از نسخه موبایل