انسان ايرانی|Homopersicus
رخدادها

خبری از غیرت دینی مقامات نیست!؟ ایران رتبه اول قربانیان حوادث رانندگی

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق آمارها ایران با ثبت 27 هزار کشته در سال و با توجه به جمعیت 77 میلیون نفری خود به لحاظ سرانه قربانیان حوادث رانندگی، رتبه اول را در دنیا دارد.

به گزارش وزارت بهداشت، مریم غفاری افزود: در ایران به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه، 120 سانحه رانندگی اتفاق می‌افتد؛ درحالی‌که این رقم در فرانسه و ژاپن 12 تصادف است.

وی اضافه کرد: همیشه شنیدن اخباری که از ثبت رکوردی جدید حکایت دارد، شیرین و افتخارآفرین نیست، چرا که گاهی آمارهایی در بین آن‌ها خودنمایی می‌کند که نه تنها مایه غرور نیست بلکه کام هر شنونده‌ای را تلخ می‌کند.

**نبود پایگاه اورژانس هوایی از علل مهم مرگ‌ومیر تصادفات

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ادامه داد: این اخبار ناخوشایند گاهی مربوط به آمار تصادفات و رکورد زنی میزان مرگ‌ومیر در سوانح جاده‌ای در کشور است که عمدتاً به دلیل نبود پایگاه‌های اورژانس هوایی رخ می‌دهد.

غفاری افزود: از آنجا که انتقال زمینی بیماران دارای محدودیت‌های ویژه‌ای مانند زمان، محدودیت ظرفیت کابین آمبولانس‌ها، تغییرات مکرر سرعت و به‌ویژه ترافیک است، انتقال هوایی بیماران روش مناسبی به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از سویی دیگر صعود و فرود عمودی بالگردها و امکان نشست و برخاست در سطوح ناهموار از مزایای بسیار بزرگ امداد هوایی است ضمن این‌که امکان حمل تعداد بیشتری از بیماران به روش انتقال هوایی وجود دارد.

مشاور مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، یادآور شد: بخشی از طرح تحول نظام سلامت، افتتاح پایگاه‌های اورژانس هوایی است که بنا دارد با خرید خدمت 14 پایگاه اورژانس هوایی را در کشور ایجاد کند.


مطالب مرتبط

«زنان»، شگفتی سازان فوتسال ایران

انسان ایرانی
۱۳۹۲-۰۴-۱۳

سفر هیئت سیاسی طالبان به تهران

انسان ایرانی
۱۳۹۲-۰۳-۱۳

نامه دانشجویان افغانی به روحانی

انسان ایرانی
۱۳۹۲-۰۹-۲۰
خروج از نسخه موبایل