معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: در حالی که میزان مصرف سوخت در مقیاس جهانی هر ۵۰ سال به دو برابر می‌رسد، این میزان در ایران هر ۱۰ سال دو برابر می‌شود.

به گزارش سایت آفتاب، شهرام جباری‌زادگان با استناد به مطالعه این که اخیراً از سوی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران صورت پذیرفته، افزود: میزان مصرف سوخت مصرفی در کشور ما 4 تا 5 برابر میانگین جهانی است و ایران از نظر مصرف روزانه بنزین پس از کشورهای آمریکا، چین، ژاپن، مکزیک، کانادا، روسیه، آلمان و انگلستان، در رتبه نهم جهان قرار دارد.

وی متوسط سوخت خودروهای بنزینی در کشورهایی اروپایی نظیر فرانسه و آلمان و نیز ژاپن 2.5 لیتر در روز عنوان و اظهار کرد: این میزان در ایران به 11 لیتر در روز می‌رسد و همین موضوع به مشکل آلودگی هوا در تهران که 15 درصد سوخت کشور در آن مصرف می‌شود و نیز سایر کلان شهرهای کشور دامن می‌زند!

جباری زادگان از تولید سالانه حدود 1.5 میلیون تن انواع آلاینده‌ها در تهران خبر داد و تصریح کرد: درصد قابل ملاحظه‌ای از این آلاینده‌ها مربوط به مونوکسید کربن حاصل از سوخت خودروهاست که به تنهایی 75 تا 85 درصد آلودگی هوای این شهر را تشکیل می‌دهد و تهران را به یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان تبدیل کرده و مخاطرات ناشی از آلودگی هوا سلامت شهروندان تهرانی را مورد تهدید قرار داده است!