خطای ستارگان بخت ما (یا بخت پریشان) The Fault in Our Stars

سبک: عاشقانه ، درام

زبان: انگلیسی ، فارسی

تاریخ اکران: 2014

محصول: آمریکا

بازیگران: Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff کارگردان: Josh Boone

خطای ستارگان بخت ما (یا بخت پریشان) The Fault in Our Stars فیلمی رمانتیک درام به کارگردانی جاش بون، برگرفته از رمانی به همین نام به قلم جان گرین است. این کتاب پرفروش که در زمان چاپ، عنوان رمان شماره یک سال به انتخاب مجله تایمز، وال‌استریت ژورنال و… را نیز یدک می‌کشد ازجمله آثار پرفروش در ایران نیز محسوب می‌شود. (ترجمه میلاد بابانژاد و الهه مرادی، نشر پیدایش. همچنین ترجمه‌ای از مریم فرادی با نام «بخت پریشان» نشر هیرمند)

این رمان جذاب، تجربه منحصربه‌فرد زندگی و مرگ جوانانی که تا دم مرگ زندگی می‌کنند را به تصویر می‌کشد. و به همین دلیل نزدیک‌ترین مواجهه با دغدغه‌های زندگی در آن ساخته می‌شود: می‌شود عاشق بود؟ معنای زندگی چیست؟ مرگ و جاودانگی و…

در این فیلم شایلن وودلی، انسل الگورت و نات وولف نقش‌آفرینی می‌کنند. این فیلم در ژوئن ۲۰۱۴ روی پرده سینما اکران شد. فیلم‌برداری در پیتسبورگ و آمستردام صورت گرفته است. فیلم نیز مانند رمان از اقبال عمومی برخوردار بود. به‌ویژه بازی‌های خوب و فضای فیلم برای آن‌هایی که لذت و زحمت خواندن را به خود نمی‌دهند، توانست تأثیرگذار باشد.

اینکه انسان از بدو تولد با مرگ زندگی می‌کند، حقیقتی انکارناپذیر است. حقیقتی که در عالم واقع اغلب ما انسان‌ها به حدی از آن فاصله می‌گیریم که آن را امری قریب تصور می‌کنیم. گفته می‌شود «خودخواهی، قانون نمایش (پرسپکتیو) ادراک ما است. مطابق این قانون چیزهای نزدیک، بزرگ‌تر و سنگین‌تر به نظر می‌رسند، درحالی‌که وزن و اندازه همه چیزهایی که دور هستند کاهش می‌یابد.» اما به‌راستی مرگ از ما چقدر دور است!؟